Português

Keywords: English, Political action, Rural social movements, Rural education, Brazil

Abstract

Critical reflection, based on the historical and dialectical materialist framework, about the political
action of social movements as political subjects to which public policies are devoted, in particular, the
Landless Rural Workers Movement (MST). We analyse the process of struggles and conquests of the
working class for rural education in face of contemporary Brazilian state, in the current political
situation of regression of social rights.

 

Author Biography

Michelle Araújo, Secretaria Estadual de Ensino do MA

Pedagoga e mestre em Políticas Públicas pela Universidade Federal do Maranhão (UFMA). Especialista em Educação do Campo e em Gestão Pública Municipal pela Universidade Estadual do Maranhão (UEMA). Pesquisadora do Grupo de Estudo sobre Política, Lutas Sociais e Ideologias (GEPOLIS) da UFMA. Funcionária pública efetiva da rede estadual de ensino do Maranhão. Ex-coordenadora executiva do Comitê Executivo Estadual de Educação do Campo do Maranhão (2016-2018). 

Published
2021-04-30
How to Cite
Araújo, M. (2021). Português . Princípios, 40(161), 245 - 269. https://doi.org/10.4322/principios.2675-6609.2021.161.011